JE FERARI F50 GT Z ROKU 1996 RYCHLEJŠÍ NEŽ NOVÉ MODELY FXX?

V roce 1996 se chtělo FERRARI vrátit na tehdy populární mezinárodní třídu sportovních vozů třídy GT1. Závodní vůz odvozený od F50 měl výkon neuvěřitelných 750 koní se stejným objemem 4,7 litru V12 (původní motor 3,5 litru Formule 1 měl výkon 735 koní při 14 800 ot./min), monokok je z karbonových vláken a zbytek je vyroben z vysokopevnostní oceli.

V roce 1997 se FERRARI rozhodlo od projektu F50 GT1 upustit. Říká se, že to bylo pro Ferrari velké rozptýlení od Formule 1. Jiní říkají, že ztratili zájem kvůli nákladům a řadě dalších projektů, které měly přednost. Někteří věří, že Ferrari si uvědomilo, že GT1 byla příliš podobná silničnímu vozidlu F50, aby byla konkurenceschopná proti radikálnějším siluetovým závodním vozům od jiných výrobců. Nikdo mimo továrnu neví jistě důvody, ale ve všech těchto vysvětleních může být pravda.

Zajimavá skutečnost je také, že F50 GT1 jezdila na testovací trati ve Fioranu o několik vteřin rychleji než okruhový speciál 333 SP (s motorem z roku 1990, 4.0L V12 odvozený z F1 a výkonem 600 koní).
Má se za to, že vůz ze seriovým podvozkem 001 řídil na okruhu ve Fioranu také i samotný Michael Schumacher.

Na konci galerie máme také fotky z roku 2004, kdy se podařilo tento skvost na okruhu nabourat. To by bylo k tomuto velice raritnímu Ferari z naší strany vše. Pokud máte o tomto modelu více zajímavostí, tak nám to určitě dopište do komentářů a můžeme to doplnit i do článku.

Myslíte si, že je toto postarší Ferrari rychlejší než FXX? Neradi srovnáváme auta podle youtube videí, ale ve prospěch F50GT hraje nižší váha a zaměření přímo na závody a nejen stroj na pobavení se na okruhu ;-) FXX na videu dostává docela na prdel, nemyslíte? :)

  •  

  •  

  •  

  • Zvuk motoru zaznamenali kolegové z magazínu eGarage na Vimeu:

 

FOTOGALERIE

Přidat komentář

Komentáře

Poslední komentáře - články

z4-300x250.gif

Designed & created by Zdeněk Valihrach wallydesign.cz